Przyspieszenie procedur sprzedażowych

Doświadczenie klienta obejmuje wszystkie poziomy lejka sprzedażowego — od pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem po zyskanie lojalnego klienta, który z własnej inicjatywy rozpowszechnia dobre opinie o firmie. Wszystkie procedury przedsprzedażowe i sprzedażowe muszą być ze sobą spójne, maksymalnie zintegrowane i w pełni zrozumiałe dla wszystkich pracowników działów marketingu i sprzedaży. W każdej fazie cyklu sprzedaży musi następować dodanie pewnej wartości i dostarczenie przyszłemu klientowi ważnych, niepowtarzanych informacji. Każda rozmowa telefoniczna, wiadomość e-mail lub dokument wysłany ze strony internetowej musi przyspieszać proces sprzedaży i przenosić na jego wyższy poziom. Szybkość realizacji wszystkich procesów cyklu sprzedaży jest bezpośrednio powiązana z przepływem gotówki w firmie, a jej pozytywny przepływ stanowi układ krwionośny każdej firmy odnoszącej długotrwałe sukcesy.


Łączność pomiędzy procesami biznesowymi

Produkcja, księgowość, marketing, sprzedaż, dystrybucja, zasoby ludzkie, serwis i działania posprzedażowe — współczesna firma to złożony, żywy organizm, na który składa się ogromna liczba procesów. Sukces firmy jest bezpośrednio zależny od spójności i przejrzystości całego systemu. Połączenie niektórych obszarów jest oczywiście trudniejsze niż innych. Nie zmienia to jednak faktu, że w sferze integracji procesów biznesowych pozostaje jeszcze wiele do zrobienia. Niespójne systemy i procesy są przyczyną niskiej produktywności, słabego przepływu oraz przetwarzania danych i, w efekcie, hamowania działań przygotowujących firmę na przyszłość, która jest bardziej nieprzewidywalna i dynamiczna niż kiedykolwiek wcześniej.



Wzrost zadowolenia klientów

Współczesny klient jest często określany jako dobrze zorientowany, biegły technologicznie i niezwykle złożony. Ponieważ o jego uwagę walczą firmy z całego świata, nie da się on nabrać na ofertę niskiej jakości ani nie skusi go obsługa klienta na przeciętnym poziomie. Oczekuje przejrzystej oferty, która jest dostępna dzięki kilku kliknięciom. Nie lubi komplikacji. Wymaga natychmiastowego wglądu w swoje aktualne zużycie prądu. Oczekuje jak najszybszego dostarczenia zamówionych towarów. Chce wykupić polisę ubezpieczeniową bez odwiedzania agenta ani dzwonienia. Woli zaciągnąć pożyczkę bankową bez wychodzenia z domu. Kluczem do zadowolenia współczesnego konsumenta jest dokładne przemyślenie każdej fazy cyfrowej obsługi klienta — od pierwszego kontaktu online po zakończenie transakcji i podpisanie umowy. Podejście to powinno leżeć u podstaw działań każdej firmy skoncentrowanej na kliencie.



Obniżenie kosztów operacyjnych

Kontrola nad kosztami i zwiększanie przychodów to proste podstawy każdej efektywnej firmy. Oczywiście w biznesowej codzienności niezwykle trudno jest wcielić tę prostą wskazówkę w życie. Niewątpliwie jednak, wartym rozważenia pierwszym krokiem na drodze do dodatniego bilansu jest obniżenie kosztów działań niestrategicznych. Historia dowiodła, że wyjątkowo skutecznym sposobem redukcji niepotrzebnych kosztów i zwiększenia produktywności praktycznie we wszystkich obszarach prowadzenia firmy — od produkcji po zarządzanie kadrami, od obsługi prawnej po marketing — jest inwestowanie w technologię. Automatyzacja, płatności elektroniczne i synchronizacja danych w czasie rzeczywistym wyznaczają nowoczesne trendy w biznesie, za którymi powinna podążać każda firma zorientowana na przyszłość.






Interaktywna prezentacja oferty

W świecie, w którym wyedukowani klienci regularnie odsiewają oferty, które nie oferują im żadnej wartości dodanej, jedynym sposobem na wyróżnienie się jest wysokiej jakości prezentacja. Minęły już czasy nudnych, monotonnych reklam. Kampanie przestały bazować na monologach, podczas których odbiorcy siedzą cicho od początku do końca, słuchając, co firma ma do powiedzenia, ale raczej na interaktywnych zagadkach, dzięki którym potencjalny klient może aktywnie uczestniczyć, zadawać pytania, szukać odpowiedzi i testować przydatność produktów i usług. Klienci oczekują pełnego wglądu w ofertę, obejmującego komunikację dwustronną za pośrednictwem plików wideo, animacji i czatu w czasie rzeczywistym — którą najlepsze firmy oferują już od długiego czasu.